بهبود خدمات مشتریان در سالن های زیبایی و آرایشگاه
آیا به فکر بهبود خدمات مشتریان در آرایشگاه خود هستید؟ در اینجا بهترین مشاوران سالن های زیبایی را دریافت می کنید. با کمک این نکات می توانید کسب و کار خود را متحول کنید.
بهبود خدمات مشتری در مشاغل خدماتی (به عنوان مثال سالن های مو، سالن های زیبایی) بسیار مهم است. خدمات ویژه شما چیزی است که مشتریان را به سالن شما باز می گرداند و مشتریان را به سالن شما جذب می کند.
سالن و سالن زیبایی شما را بر اساس کیفیت خدماتی که ارائه می دهید ارزیابی می کند. اگر با خدمات مشتری عالی یک تجربه عالی برای مشتری ایجاد کنید، مشتریان همچنان به سالن شما می آیند. در غیر این صورت پس از یک بار مراجعه ناپدید می شود.
اگر بخواهیم بهترین مشاور سالن زیبایی را به شما معرفی کنیم، باید به شما بگوییم که بهترین خدمات مشتری راز افزایش درآمد آرایشگاه ها و سالن های زیبایی است. این امر تا حد زیادی تحت تأثیر نحوه هدایت مشتریان در سالن های زیبایی است. اما یک سالن و کلینیک زیبایی درجه یک چگونه باید باشد؟ چند راه برای بهبود خدمات مشتری در آرایشگاه چیست؟
راه های بهبود خدمات مشتری در سالن ها
1. از نرم افزار CRM برای برنامه ریزی قرار ملاقات ها و یادآوری ها استفاده کنید
نکته مهم در خدمات مشتریان سالن زیبایی استفاده از نرم افزارهای مرتبط با نوع کسب و کار است. تجربه مشتری با یک جلسه ساده شروع می شود. با ارسال خودکار ایمیل و پیامک با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، قرار ملاقات ها را به مشتریان یادآوری کنید. در صورت تاخیر غیرمنتظره با مشتری تماس بگیرید و تغییر اقامتگاه سالن را به او اطلاع دهید.
2. همیشه لبخند بزنید
در تبلیغات سالن به انرژی مثبتی که مغز از لبخند زدن دریافت می کند توجه کنید تا مشتریان را خوشحال کند. با یک لبخند گرم، دست دادن و تماس چشمی از مشتریان به گرمی استقبال کنید. وقتی شما دوستانه و صمیمی باشید، مشتریان در سالن شما احساس خوشحالی و راحتی می کنند. و البته به خاطر این احساس، او دوباره به سالن شما خواهد آمد. با مشتریان مانند مهمان رفتار کنید. در حالی که منتظر هستند، یک مجله زیبایی به آنها بدهید. همچنین، یک محل انتظار برای ایستگاه های شارژ تلفن همراه بگذارید. بعد از اتمام کار، چهره خوشحال مشتری را دیدم.
3. خدمت رسانی به مشتریان با نوشیدنی های مختلف
ما به شما به عنوان بهترین مشاور سالن زیبایی، نوشیدنی را در انتظار مشتریان سرو کنید. فقط گزینه ها را پیشنهاد نکنید. به عنوان مثال، به مشتریان اجازه دهید قهوه، چای، نسکافه، آب میوه و غیره را انتخاب کنند.
4. نصیحت کنید
هماهنگی رنگ مو و سبک آرایش به جزئیات چهره و سبک زندگی مشتری مربوط می شود. اگر این نکات را به درستی رعایت کنید، مشتریان خوشحالی خواهید داشت. برای ارائه بهترین مشاوره و جلب رضایت مشتریان خود، توصیه می کنیم از آنها در مورد زندگی روزمره خود سوال کنید. از این اطلاعات برای ارائه پیشنهاد استفاده کنید. مثلاً بگویید: «از آنجایی که صبح وقت خیلی کمی برای آرایش مو دارید، این مدل را توصیه می کنم». یا "حالا که خیلی در مورد خشک کردن مشوش نیستید، من این مدل مو را توصیه می کنم که انجام آن واقعاً آسان است."
یا اگر مشتری مشکلی دارد (مثل موهای خیلی خشک) و محصولات زیادی را امتحان کرده اما هنوز راضی نیست، بهترین راه حل را پیشنهاد دهید. این چیزهای کوچک است که باعث می شود سالن شما از بقیه متمایز شود و آن را به یک تجربه عالی برای مشتری تبدیل کند.
مشاوره کیفیت خدمات آرایشگاهی را بهبود می بخشد و تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.
5. روی مشتریان تکراری تمرکز کنید.
قبل از اینکه مشتریان بیش از یک بار به سالن شما بیایند، سابقه خدماتی را که در CRM ارائه میدهید بررسی کنید. به یادداشت هایی که دفعه قبل درباره او نوشتید نگاهی بیندازید تا همه چیز را به خاطر بسپارید. نظر آنها را در مورد مدل موهای قبلی بپرسید. اگر به فکر تغییر مدل یا رنگ مو و رنگ لاک خود هستند، مقالات ناخن، روزنامه و آلبوم های کوتاه و رنگ مو به آنها بدهید و تصمیم راحت تری برای آنها بگیرید. این یک تجربه شخصی است و نشان می دهد که شما به مشتری اهمیت می دهید. مشتریان این روش را دوست دارند.
نکته مهم در مشاوره دادن به بهترین سالن زیبایی تهران ثبت و استفاده از کوچکترین موارد در مورد مشتری است. صحبت در مورد این موارد بر مشتریان تأثیر می گذارد. صحبت در مورد مواردی مانند تغییر شغل، تولد، ترفیع شغلی، عروسی، سالگرد ازدواج و تعطیلات اخیرشان حس خاصی را در آنها ایجاد می کند. یک رابطه شخصی با مشتریان باعث می شود که مشتریان برگردند.
6. از آلبوم رد شوید
ارائه آلبومی از کارهای قبلی که انجام دادهاید، ناخودآگاه مشتریان را وسوسه میکند تا خدمات گرانتری را درخواست کنند. اگر مشتری بلاتکلیف است، او را به انتخاب و تصمیم گیری تشویق کنید. مثلا یکی از ناخن هایشان را جلا دهید یا چشمانشان را تزئین کنید. این تست های کوچک باعث افزایش فروش شما و جلب رضایت مشتری می شود.
7. مشتریان را با نام تماس بگیرید.
صدا زدن افراد با نام کوچک باعث می شود احساس بهتری داشته باشند. بنابراین نام مشتریان را به خاطر بسپارید و آنها را با نام خطاب کنید. این مشکل ساده تاثیر زیادی در بهبود خدمات مشتریان در سالن های زیبایی دارد. تمرکز و صداقت شما را نشان می دهد.
8. در انتخاب کلمات دقت کنید
بازخورد کارمندان با مشتریان همراه است و می تواند یک تجربه خوب یا بد ایجاد کند. به جای استفاده از جملات منفی مانند «ما نمی توانیم»، «این در سیاست تجاری ما نیست» یا «نخواهیم کرد» از جملات مثبت استفاده کنید. برای خوشحال کردن مشتریان، مهم است که به طور فعال با آنها صحبت کنید. در واقع یکی از نکات مهم در ارائه خدمات به مشتریان در سالن زیبایی «صحبت کردن با آنها» است.
9. اطلاعات شخصی مشتری را وارد کنید.
برای حفظ مشتریان و افزایش درآمد سالن، اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل مشتریان، آدرس منزل، شماره تلفن و تاریخ تولد را ثبت کنید. از این اطلاعات برای ارسال پیام های شخصی به مشتریان (به عنوان مثال، یادآوری اینکه یک ماه از آخرین خدمات ناخن آنها گذشته است) و تولدت مبارک استفاده کنید. اگر مشتریان مدت زیادی طول می کشد تا به سالن شما برگردند، برای آنها پیامی بفرستید "دلمان برای شما تنگ شده است" و آنها را تشویق کنید تا با تخفیف ویژه خدماتی مانند اسکراب نمک دریا به آنجا برگردند. ارتباط مداوم به تقویت روابط و معروف شدن سالن شما کمک می کند.
10. از مشتری قدردانی کنید
ما به عنوان بهترین مشاور سالن های زیبایی به شما می گوییم که همه دوست دارند مورد تحسین قرار گیرند. تعریف و تمجید از مشتریان به آنها احساس خوبی می دهد. سپس وقت شناسی، لباس، شخصیت یا استعدادهای او را تکمیل کنید. پس از ارائه خدمات و تغییر ظاهر، می توانید آنها را دوباره تعریف کنید.
11. روی مهارت های خود کار کنید.
هر چه ماهرتر و نوآورتر باشید، احتمال اینکه مشتریان به سالن شما بیایند بیشتر می شود. کارکنان را به کلاس های آموزشی بفرستید تا مهارت های ضروری را در تمام زمینه های آرایش و زیبایی کسب کنند.
12. از مشتریان خود قدردانی کنید.
مشتریان در اوقات فراغت خود به سالن شما می آیند. با چیزهای کوچک آن را به یک روز فراموش نشدنی تبدیل کنید. به عنوان مثال، تکنیک های کوچک (مانند ترفندهای فیلمبرداری و ترفندهای ساده آرایش مو و اسپری مو) را آموزش دهید. این شما را بالاتر از سایر سالن ها و آرایشگاه ها قرار می دهد و به اولین انتخاب مشتریان تبدیل می شوید.
به وضعیت روحی مشتری توجه کنید. اگر مشتری نمی خواهد صحبت کند، او را مجبور به صحبت نکنید. برخی از مشتریان برای استراحت به سالن های زیبایی مراجعه می کنند. باید به آنها احترام گذاشت.
13. مراقب محیط سالن باشید
به رنگ و نور توجه کنید. برای ایجاد فضایی دلپذیر، موسیقی ملایمی را در اتاق نشیمن پخش کنید. به تهویه مطبوع توجه کنید.
بسیار مهم است که مشتریان هنگام بازدید از سالن شما احساس راحتی و آرامش داشته باشند. برای اطمینان از این امر، سعی کنید حریم خصوصی آنها را در نظر بگیرید. یک اتاق ماساژ، سونا یا اتاق برنزه با خلوت کامل ایجاد کنید. به این ترتیب اعتماد مشتری به شما افزایش می یابد.
14. از مشتریان بازخورد بخواهید
تا جایی که می توانید نظر مشتری را در مورد انجام کار جویا شوید. مخصوصا در وسط سرو و اتمام. به طور غیرمستقیم از آنها بپرسید که چه بخشی از شغل را بیشتر دوست داشتند یا از خدماتی که از آن ناراضی بودند. بر اساس این بازخورد، برنامه ریزی فوری برای بهبود وضعیت و ایجاد تغییرات در صورت لزوم انجام دهید.
[ بازدید : 211 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]