5 دروغ علائم دیسک کمرs بگو



عصاره آووکادو موجود در کپسول آوودین برای تقویت مفاصل و استخوان ها در درمان دیسک کمر موثر می باشد. ویتامین د۳ نیز در استحکام استخوان ها نقش جدی دارد. سطوح پایین این ویتامین استخوان ها را ضعیف و شکننده می کند. فتق دیسک در قسمت پایین ستون فقرات باعث ایجاد درد در کمر و پاها میشود و معمولاً به نام سیاتیک شناخته میشود. واکنش افزایش یافته یک یا هر دو پا باعث انجام حرکات اغراق آمیز میشود . شغل و سبک زندگی: برخی مشاغل نیاز دارند فرد در روز بارها خم و راست شود و یا وسایل سنگین حمل کند باعث بروز کمردرد میشوند. همین اسیدی شدن محیط دیسک باعث دژنراسیون یا فرسودگی دیسک میشود . اتصال مهرهها باعث تثبیت ستون فقرات در موقعیت صحیحتر یا صافتر میشود. اگر فتق دیسک باعث درد سیاتیک شود، پزشک ممکن است یک داروی ضد تشنج تجویز کند. کمبود ویتامین D3 دردهای استخوانی را تشدید می کند و در مراحل بالاتر موجب پوکی استخوان و آرتروز می شود. همچنین منیزیم از مواد اصلی تشکیل دهنده ساختار استخوانی است به طوریکه کاهش سطح منیزیم بدن تراکم استخوان ها را کم کرده و باعث اسپاسم و دردهای استخوان و مفاصل می شود.

علف چای یا گل راعی: استفاده از این گیاه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان قوی باعث درمان دیسک کمر میشود. خشکی لگن باعث تشدید درد شده و فشار بیشتری را به عضلات کمر وارد میکند. فیزیوتراپی از تحلیل توده عضلانی بیمار جلوگیری کرده و باعث حفظ قدرت تحرک او میشود. اولین مرحله برای بهبود این عارضه، استفاده از روشهای درمان بدون جراحی دیسک کمر است. یکی از راههای موثر در درمان دیسک کمر استراحت مطلق است، در این روش فرد باید برای مدت زمان 3 روز به استراحت مطلق بپردازد و تمامی فعالیتهای روزانه باید بر اساس آنچه که متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تجویز کرده است انجام گردد. همچنین ممکن است از یک کمربند طبی دیسک کمر برای محدود کردن خم شدن و چرخش استفاده شود که به کاهش مقداری از وزنی که دیسکها معمولا تحمل میکنند کمک میکند. درمان دیسک کمر بستگی به سن و میزان بیرون زدگی دیسک از بین ستون فقرات دارد و آنچه که بیمار را در درمان این بیماری کمک میکند و اجرای دقیق مشاوران و پزشکان فیزیکی و توانبخشی است. قرص آوودین و مگنیفورت یکی از انواع داروهای ضد آرتروز هستند که توصیه می شوند. در ام اس بسیاری از علایم از جمله ضعف و دو بینی و…

توجه داشته باشید که گاها پس از بروز علائمی نظیر گزگز و مور مور شدن در پاها افراد گمان میکنند که به بیماری ام اس دچار شده اند؛ در حالی که خواب رفنگی پاها بیشتر به دلیل تحریک ریشه عصب توسط دیسک کمر است. در صورتی که تزریق وریدی و استفاده از آنتیبیوتیک برای رفع عفونت باکتریایی پاسخگو نباشد. داروهای شل کننده عضلات: این داروها برای کنترل اسپاسم عضلات تجویز می شود که معروف ترین آنها عبارتند از متوکاربامول، کاریزوپروادول و سیکلوبنزاپرین. در روش اول زمانی که شما دچار کمر درد میشود و به پزشک مراجعه میکنید، وی از شما میخواهد که دراز بکشید و پای خود را به صورت عمودی بالا ببرید؛ سپس تست SLR و معایه انگشت شست و توایی راه رفتن بر روی پنجه و پاشنه را شما خواهد گرد. بعد از روش های درمانی یا جراحی، انجام توصیه های لازم برای جلوگیری از برگشت بیماری جدی گرفته شود. کمر انسان از 5 مهره تشکیل شده و در بین مهرهها بالشتکها یا صفحاتی از جنس غضروف قرار دارند که به آنها دیسک گفته میشود. علاوه بر این ، چندین عامل التهابی از جمله COX-2 ، پروتئین تنظیم کننده آن مانند تنظیم کننده فولیستاتین 1 (FSTL1) و فاکتور نکروز تومور آلفا (TNF-α) نشان داده شده است که غلظت محلی و سیستمیک به طور قابل توجهی بالاتر در بیماران مبتلا به LDH در مقایسه با غیر کنترل های فتق.

در این صورت میتوانید در مراحل اولیه بیماری آن را درمان کرده و هرچه سریعتر سلامتی خود را به دست آورید. به همین خاطر سطوح پایین آن روی عملکرد مکانسیم های اساسی بدن تاثیر می گذارد. این وضعیت بدنی را به مدت 10 الی 15 ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت قبلی ( درازکش بر روی شکم) برگردید. در ادامه میخواهیم به علائم دیسک کمر به طور خلاصه اشاره کنیم تا در صورت مواجه با این درد بتوانید سریع نسب به درمان آن اقدام نمایید. دستها را در راستای بدن به سمت جلو آروده و کمی بکشید. یک پا را در شکم خم کنید و با دستها نگه دارید و پای دیگر را بر روی زمین دراز کنید. امروزه اغلب افراد در مشاغلی فعالیت می کنند که مجبور هستند ساعات طولانی را روی صندلی بنشینند؛ برنامه نویسان، کارمندان، رانندگان تاکسی و… از راههای دیگر تشخیص دیسک کمر میلوگرام و پرتونگاری است؛ که البته این روزها چندان هم متداول نیست.

در این جا فیزیوتراپ حرکات ورزشی تقویتی و کششی را برای بیمار تجویز میکند و با استفاده از این حرکات، وضعیت و تراز بدن را مورد اصلاح قرار میدهد. این مکمل ها را می توان بدون نیاز به نسخه از داروخانه های آنلاین و حضوری خریداری کرد. برای مشاهده انواع قرص غضروف ساز برای ورزشکاران و افراد عادی می توانید به صفحه «قرص غضروف ساز» در داروخانه داروبوم مراجعه کنید. فتق دیسک باعث میشود تا افراد جهت کاهش درد، وضعیت بدنی خود را تغییر دهند. در مورد ستون فقرات مشکلاتی مانند فتق دیسک یا تشکیل زائده استخوانی اغلب باعث ایجاد چنین حالتی میشود. در کل، هدف از جراحی بسته دیسک کمر، درمان دیسک کمر ، ثبات بخشیدن به استخوانهای مهرهها و مفاصل ستون فقرات و/یا برداشتن فشار وارد شده بر عصبهای نخاعی است (که اغلب ناشی از عارضههایی مانند ناپایداری ستون فقرات، خارهای استخوانی، بیرونزدگی دیسک، اسکولیوز (انحراف جانبی قابل ملاحظه ستون فقرات) یا تومورهای نخاعی میباشد). در صورتی که ماده موجود در مرکز دیسک بر اعصاب یا طناب نخاعی فشار وارد کند سبب ایجاد مشکل شده و باعث ایجاد درد خفیف و یا شدید میشود. در واقع با استفاده از این کار جریان خون در کمر افزایش می یابد و باعث می شود مواد سمی که باعث التهاب می شوند از مرحله ضایعه دور شوند.

عصاره زنجبیل ماده دیگری است که در ترکیبات کپسول آوودین مشاهده می شود. از راههای دیگری که برای درمان دیسک کمر استفاده میشود فیزیوتراپی است؛ در این روش با گرم کردن و دادن ورزشهای مخصوص دیسک را درمان میکنند و در صورتی که بیمار به هیچ کدام از روشهای ارائه شده جواب ندهد، با انجام عمل جراحی لیزر یا جراحیهای باز آسیبهای وارده بر دیسک را درمان میکنند و فرد به زندگی عادی خود بر میگردد. اضافه وزن زیاد، ورزش نکردن، یک جا نشینی، سیگار کشیدن از عوامل دیگری است که کمر درد به سراغ فرد می آید. لازم به ذکر است که تشخیص دیسک کمر به راحتی در منزل امکان پذیر نیست و حتما در صورتی که درد شدید در کمر و پاهای خود دارید به پزشک متخصص مراجعه کنید. بدیهی است که اگر فرد بعد از گذشت شش هفته تا یک ماه و نیم بهبود نیابد باید به پزشک متخصص مراجعه کند. در مرحله اول درمان دیسک کمر فرد باید استراحت کند البته منظور چند ماه استراحت نیست بلکه ابتدا استراحت مطلق ۳ روزه بعد استراحت نسبی و انجام فعالیت های روزانه به گونه ای که متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به بیمار آموزش می دهد. چرا لیزر به صورت پیوسته وارد بدن نمی شود و به طور منقطع از آن استفاده می کنند؟

در بسیاری از این بیماران به هنگام صبح، درد باعث بیداری فرد میگردد که پس از مدتی فعالیت کاهش مییابد. به عبارت دیگر در هر لحظه اطلاعات پایدار بودن Stability ستون مهره ها به مغز و نخاع میرسد و هر لحظه مغز و نخاع به عضله ها دستور می دهند که چه مقدار منقبض شوند تا پایداری ستون مهره ها برقرار بماند. درد پا و کمر بیمار معمولاً چند ساعت بعد از انجام لیزر کم میشود و به تدریج این کاهش درد ادامه پیدا می کند و در طول هفته اول به بیشترین اثر خود میرسد. در هنگام استراحت اگر به صورت اشتباه بخوابید، نه تنها دیسکوپاتی کمر شما بهبود پیدا نمیکند، بلکه ممکن است درد آن تشدید شود. اکثر بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر به تدریج طی چند روز تا چند هفته بهبود پیدا خواهند کرد، و اکثر بیماران در طی 3 تا 4 ماه بدون هیچ علامتی هستند. در این مقاله به معرفی روش های درمان دیسک کمر خواهیم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشید. این روش برای برخی از افراد بسیار مؤثر بوده و از شدت درد به مقدار قابل توجهی کاسته شده است. بهترین نوع مصرف سیر به صورت خام است اما به دلیل ساختاری که دارد هضم آن کمی مشکل است.

در صورتی که عفونت میکروبی وارد خون بیمار شده باشد. در صورتی که ستون فقرات بیمار دچار نقص عصبی شده باشد. کلسیم دیگر ماده معدنی مفیدی است که در سلامت استخوان ها و مفاصل نقش دارد. ویتامین D3 یکی از ویتامین های ضروری برای استحکام استخوان ها است. کلسیم استحکام استخوان ها را افزایش داده و از بروز بیماری هایی همچون پوکی استخوان و یا آرتروز پیشگیری می کند. مگنیفورت از مکمل های تقویت کننده مفاصل و استخوان است. بهتر است هر کدام از این ورزشها را به تعداد سه نوبت و هر نوبت ده بار انجام دهید که از فواید آنها برای درمان دیسک کمر بهره مند شوید. لاسگوی که اولین بار ارتباط بین بیماری های کمر و درد در پاها را مطرح کرده بود بود آزمونی را برای تشخیص این بیماری طرح کرد که همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. این دردها بهتر است فوری با پزشک مشورت کرد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با متخصص ارتوپد تهران وب سایت خود باشید.


[ بازدید : 31985 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 23 مرداد 1402 ] [ 16:50 ] [ بلاگر ایرانی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر