دروغ و دروغ های لعنتی درباره دبی مال



پارک آبی آتلانتیس دبی - Atlantis Dubai Waterpark هرچند این منظره را میتوان بهصورت رایگان از مرکز خرید دبی تماشا کرد، اما اگر از ورودی باغوحش زیر آب وارد شوید میتوانید راحت در تونلهای آکواریوم قدم بزنید. آکواریوم لاست چمبرز دبی لقب بزرگترین آکواریوم امارات متحده عربی را یدک می کشد که در هتل آتلانتیس ، از لاکچری ترین هتل های دبی واقع شده است، البته برای بازدید از این آکواریوم نیازی نیست مقیم این هتل باشید و سایر گردشگران هم می توانند وارد آن شوند، تعداد موجودات آبی این اکواریوم تا به امروزه بالغ شصت و پنج هزار عدد برآورد شده که در نوع خود در منطقه خاورمیانه رتبه اول را از آن خود می کند. بدون هیچ شک و تردیدی این شهربازی بهترین مکان برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال است و آن ها می توانند بازدید خاطره انگیزی از این مکان داشته باشند. موزه اتحاد بدون شک یکی از برجستهترین جاهای دیدنی شهر است. جاذبههای گردشگری دبی بیشمار است و بی شک نمیتوان با یکبار سفر کوتاه به این شهر از تمامی آنها دیدن کرد منتها با شناختن جاذبههای گردشگری دبی، میتوان یک برنامه مفرح ریخت تا بتوان در یکزمان کوتاه بیشترین لذت را برد. البته مفهوم عربیت برای آنها با آنچه ناسیونالیستهای عرب معاصر میفهمند و باور دارند متفاوت است. آخرین فرصت برای خرید بلیط بازدید از این طبقه برج نیز تا قبل از ساعت ۹ شب است. علاوهبرآن کودکان میتوانند در لگولند دبی بسیاری از کاراکترهای محبوب خود را نیز ببینند. این پارک آبی که به نام پارک آبی آتلانتیس هم شناخته میشود، سرسرههای آبی بسیار عالی و هیجانانگیزی دارد که از کیفیت یکسانی با همتایان جهانی خود برخوردار است.

بالارفتن از این برج بلند و دیدن مناظر شهر دبی از طبقه صد و بیست و چهارم (سکوی مشاهده بیرون برج) این سازه غولپیکر برای هر گردشگری جذابیتهای خاص خود را دارد. مطمئنا این تجربه برای شما بسیار شگفت انگیز خواهد بود و اگر با کودکان به دبی سفر کردهاید، آنها بیش از دیگران از تماشای آکواریوم دبی لذت خواهند برد. دبی شهری مدرن با جاذبه های است که در کمتر جای از این دنیا می توان تجربه کرد مثلا اسکی در گرمای 40 درجه در یکی از مراکز خرید دبی یا سافاری صحرا با ماشین های مدرن شاسی بلند و نمایش دبی قدیم و جدید از قاب دبی و تماشای رقص فواره ها در جلوی بلندترین ساختمان جهان به اسم “برج خلیفه” این موارد باعث می شود که سفر به دبی برای علاقمندان به دنیای مدرن جذاب تر و البته پر هزینه تر باشد اما اگر در جستجوی سواحل و هتل های در کنار درختان و نمای کوه های توروس ترکیه هستید انتخاب شما آنتالیا است و در پایان برای خرید مقرون به صرفه و اقتصادی البسه و کیف و کفش استانبول انتخاب بهتری است. در قسمت خروجی باغ وحش زیر آبی آکواریوم دبی یک فروشگاه سوغاتی قرار دارد که شما می توانید و این امکان برایتان وجود دارد که از آن هدایای زیبای ارائه شده و به نمایش گذاشته شده در آنجا برای خود و یا به صورت سوغات برای دیگران و بسته به نوع و میزان بودجه خود خرید نمایید.

این شهربازی انواع بسیاری از وسایل بازی و تفریحی را در خود جای داد. ضمنا اینکه شما عزیزان ، در صورتیکه لباس گرم و یا تجهیزات اسکی را همراهتان نیاورده اید ، نگران هیچی نباشید زیرا در این پیست اسکی کلیه امکانات جهت تفریح خانواده ها به طور منظم تعبیه و قرار داده شده است و در ضمن شما گردشگران تور دبی ارزان امکان استفاده از لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنوبورد را نیز دارید و اینکه شما در اینجا امکان اجاره وسایل مورد نیازتان وجود دارد . همچنین، باغ معجزه دو کتاب رکورد جهانی گینس را نیز به خود اختصاص داده است. اگر پول خود را هوشمندانه خرج کنید، می توانید در دبی بسیار مقرون به صرفه زندگی کنید. اولین تم پارک جهان با موضوع بالیوود در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۴ آبان ۱۳۹۵ ) در منطقه جبل علی دبی به عنوان بخشی از دبی پارکز اَند ریزورتز افتتاح شد . ساخت برج خلیفه در سال 2004 میلادی آغاز شد و تا سال 2009 نیز ادامه داشت اما به صورت رسمی این برج را در سال 2010 میلادی افتتاح کردند. پروژه برج خلیفه که در اول نام آن برج دبی بود در ژانویه سال 2004 ( سال 1382 ) کلید خورد و این پروژه که در واقع بلند ترین آسمان خراش نیز هست بعد از 6 سال در ژانویه سال 2010 افتتاح گردید و اینکه در ابتدا این سازه برج دبی نام داشت ولی در زمان افتتاحیه محمد بن راشد آل مکتوم ( حاکم دبی ) به احترام خلیفه بن زاید ( حاکم امارات ) نام آن را برج خلیفه گذاشت . برای مسافران دبی که سابقه بازدید از پایتخت مد ایتالیا (شهر میلان) را داشتند، دبی مال، یادآور منطقه معروف کُوادریلادرو د اورُ میلان ایتالیا نیز هست.

قیمت بلیط ورودی گلوبال ویلیج یا دهکده جهانی دبی ۱۵ برای هر نفر است و این نکته را به یاد داشته باشید که میتوانید علاوه بر خرید حضوری بلیط، آن را به صورت اینترنتی و آنلاین خریداری کنید. اینجا میتوانید منظرهای زیبا از برج خلیفه را تماشا کنید. پس فصل مناسب بازدید از برج خلیفه دبی هم ۳ ماهه آخر سال می باشد. دو اثر معماری قابلتوجه در دیره وجود دارد که اولین اثر خانه موروثی یک تاجر مروارید ایرانی است این ملک در سال ۱۸۹۰ ساخته شده و بعدها شیخ احمد بن دلموک (معروف به مروارید تجار اماراتی) در آن سکونت گزید و امروزه میتوان با بازدید از آن زندگی یک خانواده سنتی را تجربه کرد. برج خلیفه در ابتدا با نام «برج دبی» شناخته میشد اما در روز افتتاحیه توسط محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر کرد. وی با بیان اینکه دولت باید برای حل این مشکل، تمهیداتی داشته باشد تصریح کرد: اگر نرخ ارز تثبیت شود رونق اقتصادی شکل میگیرد در غیر این صورت اصنافی مانند صنوف ما هر روز ضعیفتر میشوند و ممکن است این رویه به تعدیل نیرو یا حتی تعطیلی واحد صنفی بیانجامد.

اوتلت مال یکی از بهترین مراکز خرید دبی برای خریدی آسان و مقرون به صرفه محسوب میشود. نام آن از نام جهانگرد معروف مراکش به نام ابن بطوطه اقتباس شده است. اینکه این کشتی به کجاها میرود بر اساس نوع و قیمت بلیط شما تعیین شده است. در صحراها و بیابانهای دبی، علاوه بر شترسواری، میتوان از سندبوردینگ یا اسکی روی شنها هم لذت برد. استرابالا تا سال 2008 بر روی این پروژه کار کرد و ساختمان برج را با ارتفاع 808 متر به آدرین اسمیت تحویل داد. قیمت بلیط این مجموعه 15 درهم است و برای افراد بالای 65 سال نیازی به تهیه بلیط نیست. توصیه میکنیم حداقل 3 روز را برای بازدید از این شهر برنامهریزی کنید. باوجود این همه اتفاق شگفتانگیز یک روز زمان کافی است تا بزرگترین رویداد قرن را تجربه کنید. ساحل أم سقیم (Umm Suqeim Beach) که نام دیگرش ساحل سانسِت بیچ است بهخاطر منظره شگفتانگیز برج العرب که در نزدیکی آن قرار دارد، شلوغترین و جذابترین سواحل دبی بشمار میرود. دبی یکی از شهرهای امارات متحد عربی است که در سواحل خلیج فارس واقع شده است. در این منطقه توسط یک تکنولوژی پیشرفته موفق شده اند تا آب خلیج فارس را به درون خشکی منتقل کنند. DXB دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های امنیتی در جهان است که برای اطمینان از ایمنی و امنیت مسافران و کارکنان در بکار گرفته شده است. دیدار از موزه دبی (Dubai Museum) باید در برنامه سفر هر فردی به هنگام بازدید از دبی قرار داده شود، زیرا موزه دبی یکی از بهترین نقاط شهر برای آگاهی از تاریخ امارات متحده عربی است. برای بازدید از برج خلیفه می توانید با خرید بلیط هواپیما دبی به این شهر پر از جاذبه سفر کرده و علاوه بر دیگر جاذبه های شگفت انگیز دبی، برج خلیفه را نیز مشاهده و از دیدنی های آن لدت ببرید.

اینجا هر نوع سرگرمی برای هر سنی وجود دارد. پارک آبی ایسلند دارای پانزده وسیله سواری، یک استخر خانوادگی، دسترسی به ساحل و یک تیم سرگرمی است که از بچه های کوچک در پارک مراقبت می کند. با خرید یک بلیت میتوانید بهتمامی بخشهای این مجتمع سرگرمی دسترسی داشته باشید. در حالی که با خواندن راهنمای هزینه سفر به دبی هم میتوانید یک سفر مقرون به صرفه، هیجانانگیزه و پر از خاطرات خوب را برای خود رقم بزنید. دستگاههای این بخش با تم شخصیتهای مارول طراحی شدهاند و برای انواع گروههای سنی مناسب است. با اینکه این سازه در بخش زلزله خیزی ساخته نشده است، اما به دلیل اینکه در جنوب ایران یک منطقه زلزله خیز داریم و لرزش ها می تواند روی برج العرب دبی هم تاثیر کند، در نتیجه برای جلوگیری از این خطر احتمالی از 2 میراگر جرمی استفاده کرده اند. در مجموعه جمیرا پلازا، هتل ها و آپارتمان های مبله برای اجاره وجود دارد. لاگونا یکی از معدود پارک های آبی دبی است که در کنار ساحل ساخته شده و در قلب ساحل لامر قرار گرفته است. آیا بخواهیم ساعت کار بازار مرشد دبی را به شما معرفی کنیم، باید گفت که این بازار از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب باز بوده و شما می توانید به راحتی از این مکان در طول روز دیدن کرده و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

حتماً شما هم در شب سال نو میلادی نمایش لیزری و آتش بازی این برج 828 متری را به صورت آنلاین مشاهده کرده اید. شروع ساخت شدن این برج در سال ۲۰۰۴ میلادی کلید خورد و ۵ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ میلادی برج آماده بهره برداری بود. برج دبی در سال ۲۰۰۴ میلادی کلید خورد و ۵ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ میلادی برج آماده بهره برداری بود. یکی از پروژه های برتر دبی که قرار است تا سال ۲۰۵۰ به بهره برداری برسد، مجتمع برق و آب شیرین کن دبی است که یکی از ارکان های اصلی خدمات شهری به شمار می رود. برج خلیفه دبی با طراحی زیبا و منحصربفردی که دارد، المان و نماد اصلی مدرن شدن کشور امارات متحده عربی به شمار می رود. خوشبختانه پارکهای عمومی زیادی در دبی وجود دارد که میتوان از بین آنها گزینههای زیادی را انتخاب کرد، اما چه تعداد از آنها به عنوان مکانهای تفریحی خانوادگی شناخته شده و فعالیتهای مختلفی را برای افراد هر رده سنی ارائه میدهند؟ دبی ثروتمندترین شهر در امارات متحده عربی است این شهر سرشار از بیابانهای وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمانهای مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. این خانه دارای بخشهای مختلفی بوده و در یکی از بخشهای آن میتوان لباسهای سنتی به تن کرد و در فضای سنتی و تاریخی این خانه عکس گرفت. این خانه که درگذشته متعلق به یک تاجر ایرانی بود، امروزه تبدیل به یکی از بهترین جاذبههای گردشگری دبی شده است. دولت امارات از بیابانهای دبی بهترین استفاده را کرده است تا آن را تبدیل به یکی از بهترین جاذبههای دبی کند. این نماد، مجسمه دست حاکم دبی است که بهعنوان لوگوی امارات متحده عربی خلق کرده است. همانطور که اشاره کردم این برج به نام شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی نام گذاری شد؛ اما آیا مالکیت برج خلیفه تماما به شیخ محمد تعلق دارد؟

علاوهبرآن میتوانید با علامت «برد، پیروزی، عشق» شیخ محمد بن رشید آل مکتوم عکس یادگاری بگیرید. در این ساحل میتوانید دوستان خود را برای یک بازی والیبال ساحلی گرد هم بیاورید یا دوچرخه کرایه کنید و در تفرجگاهی پر از درختان نخل تردد کنید. بیش از 100 وسیله بازی در این پارک آبی وجود دارد که برای تمام افراد خانواده با هر جنس و سنی مناسب است. 202 اتاق و سوئیت بزرگ در برج العرب وجود دارد که هریک امکانات بسیار لوکس و ویژهای را دراختیار گردشگران میگذارند. از این طبقه تا طبقه ۱۰۸ برج، متعلق به واحدهای مسکونی و اقامتگاه و سوئیت های یک تا ۴ تخته است؛ جالب است که تمامی این واحدهای مسکونی تنها در عرض هشت ساعت پس از آغاز پیش فروش، فروخته شدند! یکی از بهترین مال های دبی، مرکز خرید ابنبطوطه است که در جاده شیخ زائد قرار گرفته و به افتخار کاشف عرب یعنی ابنبطوطه طراحی شده است. این مجموعه چیزی بیش از یک مرکز خرید است و یک مقصد مد برای گردشگران دبی به شمار میآید. نکته: بهترین زمان برای بازدید حدود ساعت 11 صبح است. بازدید کنندگان میتوانند در کافه های لووان و رستورانها و ناهار خوری های استراحت کنند. تنوع مکان های تفریحی دبی آنقدر زیاد است که میتواند هر سلیقهای را از سفر راضی نگه دارد.

در جوار این ساختمان خانه شیخ عبید بن تانی که نمای داخلی سنتی آن بازسازی شده است، وجود دارد. از طرفی غرفه امالشیف واقع در چندقدمی ساحل جمیرا است که در سال ۱۹۵۵ به عنوان اقامتگاه تابستانی شیخ رشید بن سعید آل مکتوم، از بلوکهای مرجانی و گچ و با دکوراسیونی الهام گرفته از طبیعت ساخته شد، این اقامتگاه درک بهتری از شیوه زندگی پرطرفدار حاکمان دبی را برای مسافرین فراهم میکند. علاوه بر این، آنها برای خانواده ها و گروه های دوستانی که می خواهند با هم وقت بگذرانند و در هزینه خود صرفه جویی کنند عالی هستند. پارک اند ریزورت دبی خدمات رایگان شاتل را در مکان های مختلفی در دبی به بازدیدکنندگان ارائه می دهند. یکی از بهترین مکان ها برای خرید لوازم الکترونیکی و تکنولوژی در دبی، همین دبی مال است. برای هر برنامه ای کابینی ویژه با امکاناتی خاص در نظر گرفته شده است. چرخ و فلک عین دبی بسیار آهسته میچرخد؛ پس از بابت سرگیجهگرفتن یا تهوع خیالتان راحت باشد؛ ولی اگر از ارتفاع زیاد میترسید یا در این وضعیت نفستان تنگ میشود، بهتر است این چرخوفلک را امتحان نکنید. یعنی خلق آیندهای بهتر. این ساحل طولانی و پوشیده از ماسههای سفید، در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد و نهتنها مکان مناسبی برای حمام آفتاب است؛ بلکه یکی از جاهای دیدنی دبی و ازجمله جاذبههای گردشگری برای کسانی است که علاقهمند کایتسواری، چتربازی و انواع ورزشهای آبی هستند.

این ساحل، بخشی از ساحل «جمیرا 1» است و امکانات مختلفی در آن وجود دارد که در امتداد دریا و ردیفی از درختان نخل زیبا قرار گرفته است. در این پیست حدود 6 هزار تن برف وجود دارد که برای جلوگیری از آب شدن آنها از قدرتمندترین سیستمهای خنک کنندهی دنیا استفاده شده است. سافاری صحرای دبی میتواند یکی از لوکسترین مکانهای دیدنی ای برای گردشگران باشد. در این مجتمع تفریحی پارک یخی وجود دارد که گردشگران میتوانند بازیهای برفی را در آن تجربه کنند. شرکت شتر به خاطر فروش شترهای کوچک و پرشده خود مثل تخممرغهای شانسی شهرت دارد. مرکز خرید دبی مال یکی از بزرگترین و بهترین مراکز خرید در این شهر است که بیش از ۲۰۰ فروشگاه، محبوب ترین برندهای لوکس دنیا را در خود جای داده است. این مرکز خرید همچنین دارای آبشارهای سرپوشیده، آکواریوم، پیست یخ، پیست کارتینگ، شبیهساز پرواز، سینما، بازیهای متنوع و موارد دیگر است. همچنین امکانات ویژه ای مانند شهربازی sky zone، سینما، پارک Chuck E Cheese’s و سالن بولینگ هم در این مکان وجود دارند. شما می توانید با سوار شدن به قطارهای خط قرمز رنگ مترو دبی به آسانی به ایستگاه برج خلیفه رفته و به این مکان برسید. برج خلیفه در بهترین منطقه دبی قرار گرفته و دسترسی آسانی دارد. در برج دبی و مجموعه اطرافش در حال حاضر ۳۰ هزار واحد مسکونی، ۹ هتل، ۳۰ هزار متر مربع پارکینگ در دو طبقه، مرکز خرید دبی و یک دریاچه مصنوعی با مساحت ۱۲۰ هزار متر مربعی قرار دارد. هتل برج العرب دبی دارای 10 رستوران بین المللی، چند کافه با ارائه انواع نوشیدنی های سرد و گرم بین المللی، استخر، باشگاه فوق مجهز بدنسازی، پارک، فضای سبز، تالار کنفرانس، اجرای موسیقی کلاسیک توسط مجرب ترین موزیسین ها، اینترنت بدون سیم رایگان، پارکینگ اختصاصی و … یک کافه نیز در این محل قرار دادهاند تا همه بتوانند نوشیدنی گرم یا هر آنچه را که دوست اجاره خودرو در دبی دارند، سفارش دهند.

این سالن قابلیت برگزاری مسابقات را در فصول گرم نیز دارد. قسمتی از این پارک وسیع به شخصیتهای ماروِل (Marvel)، و بخشهای دیگر آن به دایناسورها و شبکههای کارتونی مختلف اختصاص دارد و میتواند برای تمام افراد در هر رده سنی، جذاب باشد. هزینهی بلیط برای هر نفر در بلیط با ارزش 20 درهم و بلیط هر روز 25 درهم است. علاوه بر این، فرصت استفاده از کنسرتهای زنده، هر جمعه عصر در دهکده جهانی نصیبتان میشود.برای تجربه زنانه، دوشنبه را انتخاب کنید که بهعنوان روز بانوان و خانواده شناخته میشود. شرکت ساختمانی کره جنوبی Hyundai Engineering & Construction در ساخت پروژه برج خلیفه شرکت داشت و مسئولیت ساخت سازه بتنی ساختمان و کارهای MEP را بر عهده داشت. شرکت ساختمانی کره جنوبی Samsung C&T پیمانکار اصلی پروژه برج خلیفه بود و مسئولیت مدیریت کلی ساخت و ساز ساختمان را بر عهده داشت. اینها برخی از شرکت های اصلی ساختمان سازی هستند که در پروژه برج خلیفه مشارکت داشتند. تفاوت اصلی مشهود بین آلیاژ دبی و طلای واقعی است قیمت پایین تردر دسترس طیف گسترده ای از خریداران است. گردشگران میتوانند در استخری که موج واقعی در آن شبیهسازی میشود، موجسواری کنند؛ همچنین اینجا میتوانید چشماندازی فوقالعاده از برج العرب را نیز مشاهده کنید. اگر در ازدحام جمعیت گریزان هستید، میتوانید از تراس رستوران Thiptara در Palace Downtown به تماشای رقص فوارهها بنشینید که ۳۰ دقیقه یکبار اجرا میشود.


[ بازدید : 16891 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 10 مهر 1402 ] [ 21:47 ] [ بلاگر ایرانی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر