دروغ و دروغ های لعنتی درباره تالاب انزلی



Free photo narrow road leading to a rocky cave under the beautiful sunset sky از بابلسر تا رامسر چندین گزینه قابل انتخاب برای مسافران شمال موجود است. نیلوفر آبیِ سفیدرنگ نیز از دیگر زیباییهای طبیعی تالاب امیرکلایه به شمار میآید.این تالاب بینالمللی در زمستان محل گذر هزاران پرنده مهاجر و همچنین زیستگاه ۱۱ گونه ماهی مختلف است.تالاب امیرکلایه لاهیجان، از کنار گذر چمخاله به کیانشهر قابل دسترسی است.۱۳. چشم اندازهای طبیعت رنگارنگ این منطقه در بهار و اوایل تابستان رویایی است اما در زمستان هم می شود به کنار آبشار رفت و در خلوت سکوت، غرش آبشار را با تمام وجود شنید. زمانی که در این فصل از بام بام سبز به پایین نگاه می کنید، تمام فضا را رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و قهوه ای پر کرده است. نام این منطقه که صاحب یکی از بزرگترین تالابهای جهان «تالاب انزلی» است به زمانی قبل از آغاز شهرنشینی در این منطقه بازمیگردد؛ زیرا پیدایش جزیره و تالاب در این منطقه از قدمتی ۱۵۰۰۰ ساله برخوردار است. در ادامه میخواهیم ببینیم این شهر کوچک چطور ساخته شد و چرا اینقدر شلوغ و پرطرفدار است. گرسماسر یکی دیگر از جاذبههای پرطرفدار در محدوده جنگل دالخانی است، روستایی بکر و زیبا که جزو مرتفعترین بخشهای جنگل دالخانی محسوب میشود و مناظر بسیار زیبایی را به گردشگران این منطقه عرضه میدارد. در هر گوشه ای از موزه مردم شناسی کندلوس، آثاری قرار دارد که با شناسنامه و اطلاعات دقیق، به صورت زیبایی در کنار هم چیده شدهاند و راوی فرهنگ اقوام ساکن مازندران هستند. مجتمع کشاورزی کندلوس از سال 1356 تا به امروز در این روستا فعالیت میکند که بخشی از آن به موزه گیاهان دارویی تعلق دارد و 250 گونه گیاهی را تولید کردهاند. امروز آب آشامیدنی منطقه نیز از چشمههای متعددی چون «سلیمان»، «برشی» و «کوه کین» تأمین میشود که در گذشته افراد خیرخواه، آب چشمهها را تا نزدیکی ده هدایت کردهاند. در زمان انتظار و قبل از سوار شدن به تله کابین عکاسها از شما و خانواده تان عکس می گیرند و بعد از اینکه از تله کابین پیاده شدید، می توانید به غرفه عکاسی مراجعه کنید و عکستان را ببینید.

برای این کار کافی ست به صفحه اجاره ویلا در لاهیجان در سایت جیگو مراجعه کرده، مکان مورد نظر و تاریخ را وارد کنید، تا ما بهترین مکان را با توجه به بودجه و سلیقه تان به شما معرفی نماییم. نام قدیمی شهرستان نور که هنوز هم گهگاه اهالی آن را با این نام میشناسند، سولده است و نام کنونی آن از رودخانهای به اسم رودخانهی نور که در نزدیکیهای این محل است گرفته شده. کم کم داریم به روزهای آخر تعطیلات تابستانی و تعطیلات مدارس نزدیک میشویم، اما همچنان دغدغه بسیاری از دوستان این است که در تابستان به کدام شهر ایران سفر کنند که آب و هوای خیلی گرمی نداشته باشد. با سوار شدن بر چرخ و فلک این شهربازی می­توانید شهر و مزارع چای اطراف آن را از ارتفاعی بسیار بالا و بر بلندی کوه تماشا کنید. البته لاهیجان با چای و کلوچه اش بسیار معروف است. میتوانید یک روز را با منظره دلچسب سد لار بگذارید و از طبیعت اطرافش لذت ببرید. در وب سایت ببین ویلا، سوییت ها و خانه های ویلایی زیادی وجود دارند که می توانید از بین آنها، خانه یا سوئیت مناسب خود را پیدا کنید و با قیمت بسیار مناسب و منطقی، مکان اقامت خود را اجاره کنید. در مرکز شهر شما می توانید، استخر بزرگ لاهیجان، کوهی که قد علم کرده است و زیبایی هایش را به رخ می کشد، فضایی دلنشین با امکاناتی فراوان، چه اهل فضاهای سنتی باشید و چه علاقه مند به محیط های مدرن، در لاهیجان می توانید بهترین تفریحات را داشته باشید.

جالب است بدانید که بام سبز لاهیجان نیز در مسیر بالایی شیطان کوه قرار گرفته و به منطقهای بسیار دلنشین و دوستداشتنی تبدیل شده است. در سفر به متل قو میتوانید وارد غاری شوید که پدیدهای جالب و طبیعی در میان جنگل آن را ساخته است. بعد از روستا و گذشتن از پل رودخانه به انتهای جاده میرسید که خودروها را همانجا پارک میکنند. طی کردن این جاده ۲۸۰ کیلومتری و پرپیچوخم حدود ۶ ساعت و ۵۶ دقیقه طول میکشد. برای رسیدن به این روستای زیبا کافیست تا مسافت 18 کیلومتر از نوشهر را طی کنید تا به این بهشت زیبا برسید. اگر می خواهید از سمت پله به بام سبز(تاج عروس گیلان) برسید، لازم است مسیر 3.8 کیلومتری از مرکز شهر را طی کنید. آیا عکسهایی را دیدهاید که بر فراز ابرها گرفتهشدهاند و تقریباً میشود ابرها را در آغوش کشید؟ جالب است بدانید که در این مسجد، چاهی مشاهده میشود که طبق نقل قول و روایات گذشتگان، امام حسن (ع)، از آن برای وضو گرفتن، آب کشیده است؛ ازاینرو مردم پول و طلا داخل آن انداخته و روی لبه آن، شمع روشن میکنند.۸. درختان این منطقه اغلب راش، ممرز، بلوط، سرخدار و انجیلو است و با قدمزدن در آن، شاهد مناظر خیرهکنندهای خواهید بود. بنابراین اگر قصد سفر به این منطقه را داشته باشید، بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که در فصل های سرد سال این روستا بسیار سرد است و سفر شما با مشکل مواجه خواهد بود. در سفرتان به لاهیجان میتوانید انواع مواد غذایی رنگارنگ، سبزیهای خوش عطر و طعم محلی، تخممرغ محلی، ماهی و انواع زیتون را از اینجا تهیه کنید.۱۲. این بازیها شامل لغزشهای آبی، استخرهای آبی، جتاسکی و غیره میشوند که میتوانید در آنها از آب و هیجان لذت ببرید.

همانطور که تا این لحظه از مقاله متوجه شدید شرایط زندگی در مازیچال متفاوت از سایر مناطق شمالی کشور است و مردم به صورت بومی در این منطقه زندگی می کنند. یک جایی خوانده بودم که زندگی واقعی زمانی است که متوجه گذر زمان نشوی. در هر زمانی از سال میتوان به متل قو سفر کرد اما اگر به دنبال بهترین زما هستید، پیشنهاد ما فروردین تا شهریور است. «تیلا کنار» نام جنگل معروف متل قو است. از دیگر بناهای کهن و جاذبههای گردشگری مذهبی در شهرستان لاهیجان، «مسجد جامع» این شهر است که در مجاورت اثر تاریخی دیگری به نام «بقعه چهار پادشاهان» قرار دارد. وجود جنگل، دره، کوهها، مراتع و چشمههای جوشان این روستا، نمونهای از طبیعت منحصر به فرد آن برای گشت و گذار گردشگران است. برای آشنایی بیشتر با بام سبز لاهیجان، با جیگو سفری چند دقیقه ای به آن داشته باشید. شهر رامسر فرودگاهی دارد که با پرواز تهران رامسر سفری آسان از تهران به این شهر خواهید داشت. «شاهنشین کوه» نام پیشین این جاذبه گردشگری طبیعی است که در گذشته برکهای به طول ۷۰ متر و عرضی بالغ بر ۲۰۰ متر در مقابل آن قرار داشت. کوه گرماور با توجه به موقعیت دفاعی مکان مناسبی جهت نظارت بر دشتهای اطراف بوده است. آلاشت به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، کمتر مورد توجه فاتحین ایران بودهاست. به دلیل بزرگ شدن شهر، فاصله متل قو تا کلارآباد در شرق و عباسآباد در غرب خیلی کمتر شده است.

متاسفانه قسمتهایی از این مسجد تاریخی، بهدلیل ساخت خیابان، میدان و وسعت یافتن شهر، تخریب شده است.۹. از ابتدا تا انتهای خط ساحلی استان مازندران پر است از شهر، روستا یا مجموعههای گردشگری و تفریحی. آبشار شصت کلاته ( در بین محلیها مشهور به آبشار فیروز محل) در انتهای جنگل شصت کلا، در بیست و دو کیلومتری جنوب غرب گرگان واقع گشته و مسیر دسترسی به آن از میان این جنگل زیبا می گذرد. این روستا در حدود هفت کیلومتری جنوب پارک جنگلی ناهار خوران و در دهستان استر آباد جنوبی قرار دارد و مسیر دسترسی به آن هم از جاده زیبای همین پارک جنگلی است. این قله در ضلع جنوبی جواهر دشت با ارتفاع ۳۶۲۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است. اتاق بزرگتر در جانب شمال غار با ۶ متر طول و ۴.۷۵ متر عرض در جهت شمالی، جنوبی و اتاقی کوچکتر با ۵.۵ متر طول و ۴.۱ متر عرض در جانب جنوب فضای داخلی ساخته شدهاند. در جنوب متل قو دو جاذبه گردشگری پربازدید وجود دارد؛ یکی غار دانیال و دیگری جنگل تیلا کنار. چون متل قو تنها دلیل ورود مسافران و ایجاد خدمات رفاهی و اقامتی در منطقه بود، همه اینجا را به نام متل قو و بعدها «ساقی کلایه» شناختند.

آب و هوای این منطقه مدیترانه ای است به دلیل همسایگی آن با چشم انداز بزرگ کوه البرز که باعث دور شدن ابرها به طرف دیگر می شود. در جنگل دو جاذبه ی مهم گردشگری وجود دارد که باعث شده از آن به عنوان مکانهای ناشناخته گرگان یاد کنند. به همین علت به عنوان بام راسمر نیز از آن یاد میشود. البته این منطقه در پاییز هم زیباییهای خودش را دارد و تماشای جلوهی رنگارنگ آن خالی از لطف نیست؛ اما در فصل زمستان بهدلیل یخزدگی و بارش برف، شرایط سفر کمی سخت میشود. در ماههای پر بارش با ماشینهای مناسب و قدرتمند و ترجیحاً دو دیفرانسیل به این پارک جنگلی سفر کنید تا گلولای مانع از حرکت شما در مسیر نشود. این غار در اثر حرکت آب در زیر زمین کنده شده و رسوبگذاری مدام در آن باعث شکل گرفتن ستونهای استالاکتیت شده است. سکوت این جنگل ها ما را در خود غرق می کند و باعث می شود دیگر به مشغله هایمان زیاد فکر نکنیم. بیشتر شدن مشتری متل قو باعث شد جوانها و مردم اطراف منطقه از کلارآباد و عباسآباد برای کسب درآمد شروع به راهانداختن کسب و کارهای خودشان کنند. برخی ها هم علت ساکن شدن مردم ماسوله در این منطقه را همه گیری بیماری طاعون در سال ۹۴۳ هجری قمری می دانند. جنگل دالخانی با ارتفاع هشتصد متری از دریای مازندران دارای آب و هوای بکر و مطبوعی میباشد که بازدید از آن را در هر ۴ فصل سال امکان پذیر میکند، این جنگل بی نظیر در شرق شهرستان رامسر در استان مازندران قرار دارد و دارای دیدنی های بسیاریست.

چلندر یکی از مناطق توریست پذیر شمال کشور است که سالانه گردشگران زیادی را از سرتاسر کشور به سوی خود جلب می کند. از دیگر جاهای دیدنی سوادکوه که سالانه مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند، دریاچه شورمست است. در ادامه این مطلب را به نقل از الی گشت بخوانید. در این فصل می توانید چای خوشمزه لاهیجان را در فضای بام نوش جان کنید؛ در حالی که به منظره زیبا خیره شده اید. 6. رستوران و کافه: شهربازیها عموماً دارای رستورانها و کافههایی هستند که میتوانید در آنجا از غذاهای متنوع و نوشیدنیهای خوشمزه لذت ببرید.امکانات شهربازیها ممکن است بسته به مکان و اندازه شهربازی متفاوت باشند. تا جای ممکن از لباس های نخی برای جنگل نوردی استفاده کنید. همان طور که می دانید فصل بهار مناسب ترین زمان برای سفر به استان گیلان می باشد. سنگهای یا همان چکهسنگهای غار حاصل هزاران سال چکیدن آب حاوی املاح معدنی است. گفته می شود که وی برای اینکه از استحکام پل اطمینان حاصل پیدا کند، دستور می دهد تا سر مهندس اتریشی سازنده پل با خانواده اش زیر پل بایستند و اولین قطار از روی اجاره ون برای شمال بدون راننده پل عبور کند. با جیگو سفری امن با اطمینان خاطر داشته باشید.

همچنین میتوانید رزرو هتل های گرگان مانند هتل جهانگردی ناهارخوران را به همکاران ما در بخش رزرواسیون هتل داخلی بسپارید تا بهترین خدماتِ سفری را برایتان رقم بزنیم. اما وقتی به قلعه مارکوه برسید، میتوانید نمایی بسیار زیبا از دریاچه و دریا را در زیر پاهایتان ببینید. می خواهید شهر را از ارتفاع بالاتری ببینید؟ ترکیب جنگل، آبشار و رودخانه هر کسی را وسوسه میکند. مازیچال در هر فصلی از سال دارای جلوه زیبایی از طبیعت است و عناصر گوناگون طبیعی را میتوانید در آن مشاهده کنید. در کنار زیبایی های این روستا می توانید از جنگلهای زیبای عباس آباد، درختان بلوط، افرا و کاجهای سوزنی انبوه و صدای پرندگان وحشی درون جنگل لذت ببرید . پوشش های گیاهی در این نواحی جنگلی و وجود درختان سر به فلک کشیده می تواند برای گردشگران جذابیت داشته باشید. پوشش گیاهی این جنگل شامل درختان سرخدار، بلوط، راش و ممرز است. «جنگل گیسوم» از آن دست جاذبههای بکر ایران به حساب میآید که چشمان شما را مسخ میکند و آن چنان روح و روان شما را به بازی میگیرد که گذر زمان را حس نخواهید کرد، درختان سر به فلک کشیدهاش چنان در هم تنیده شده، که گویی روحیست در دو بدن. به هر خطه از این سرزمین که می روی شکلی خاص از آنها جلوه گر می شود و حال و هوای خاصی را به شما هدیه می دهد. برای رفتن به تله کابین لاهیجان کافی است این آدرس را روی مسیریاب بزنید؛ زیرا مسیرش خیلی راحت و سرراست است.آدرس: گیلان، لاهیجان، بام سبز لاهیجانبا وب سایت ببین ویلا، سوئیت یا ویلای خودتان را انتخاب کنید! چراغ هایی که در جای جای شهر روشن می شود و شهر زنده ای که شب ها نیز مسافران و افراد زیادی را بیدار می بیند.


[ بازدید : 34939 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 14 مهر 1402 ] [ 21:51 ] [ بلاگر ایرانی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر